dissabte, 27 de setembre del 2014

Scrap d'Aires Polonesos Coneixem a Esther Ayala (I)

En un altre post t'explicava qui seria una de les talleristes que vindran, Alicia Artigas de Collage de Memòries que durà a terme un taller súper xulo!
I avui vull presentar-te una altra de les persones talleristes que participaran al Cap de Setmana Creatiu. La podrem conèixer en persona el proper diumenge 12 d'octubre al matí, ella és Esther Ayala del blog Scrapa'm, col-laboradora habitual amb Kits de Somni (ens sap molt de greu que l'empresa hagi tancat!!) i dissenyadora habitual de SODAlicious. Vols saber una miqueta més sobre ella? doncs segueix llegint ;)
Qui és l'Esther?
L'Esther és una catalana de 37 anys que té una bulldog que es diu Lola i mare d'una nena bonica de dos mesets juntament amb l'amor de la seva vida (després de 19 anys junts. Està bé que ho reconegui, no? (riu).

Tens Scrapa'm, el teu projecte personal i nom també del teu blog, què et va portar a crear-lo?
Des de petita, animada pel meu avi, m'agradava molt pintar, dibuixar, escriure, fer manualitats, col-leccionar petxines, pedres, fulles dels arbres... Omplia caixes i caixes de sabates amb totes les meves cosetes... de fet, encara ho faig ara! Scrapa'm va néixer per la meva necessitat de seguir recopilant totes aquestes ''cosetes meves'' però ja en una era més moderna i afegint les ganes de compartir-ho amb el món sencer. És una caixa de sabates amb teclat incorporat i en forma de blog personal on hi recopilo alguns dels meus treballs, hi escric experiències personals, hi guardo reflexions i és on hi caben totes les bogeries que em pugui passar pel cap. (...) Va començar com un experiment i sent conscient que sóc poc constant per segons quines coses. Però mira per on, el 4 de setembre va fer 2 anys que el tinc i encara no me n'he cansat. Bona senyal, no? (riu)
I tant!! :) I escolta, per què vas escollir aquest nom?
Escollir un nom per un blog no és fàcil (...). Recordo que estava estirada al sofà amb el portàtil als genolls. En la configuració guiada de Blogger tocava posar nom al blog... uff... tic-tac-tic-tac... scrap, scrap, scrap... scrapa'm!! així va sortir aquest crit de guerra... i així s'ha quedat!
Quin objectiu tens amb Scrapa'm?
El mateix que tenia a l'inici. Recopilar tot el que faig dins del món de l'scrap, aventures i historietes incloses. I també la de crear-me com una mena d'obligació de trobar temps per mi durant la setmana fent coses que m'agraden. I de vegades penso ''d'aquí molts i molts anys, quan jo ja no hi sigui, tothom qui vulgui podrà saber qui era, què feia i que li agradava a l'Esther Ayala'.
Què representa per a tu l'scrapbook i què creus que aportes?
Sóc una persona molt sensible, apassionada, creativa... tinc sempre la necessitat d'expressar-me més enllà de les paraules. Em passa amb tot, no només amb l'scrap. He nascut amb aquesta ''tara''. I l'scrapbook és la unió de dues grans passions que tinc: la fotografia i les manualitats. Fer-ho m'aporta una immensa satisfacció personal i m'ajuda a relaxar-me gaudint d'una cosa que m'encanta. Guardo els meus records i alguns dels instants que vaig vivint en forma d'àlbums o d'art journals. Vaig construint de mica en mica i amb les meves pròpies mans un diari de la meva vida que no només és bonic de veure sinó que també m'identifica i em permet reflexar-hi molts dels meus sentiments.
Aportar? suposo que a la gent que té la mateixa afició que jo li agrada el que faig, els serveixo d'inspiració igual que em passa a mi quan en busco d'algú altre. Sempre és bo compartir creativitat entre persones que són creatives. A qui no li agrada l'scrap o l'estil de treballs que jo faig doncs suposo que no els aporto res més que indiferència. Així funciona la vida, no?
Hehehe doncs sí, noia! Quin és el projecte que més t'agrada fer? (àlbums, Lo, alteracions...)
Tot, m'agrada absolutament tot. Fins i tot ara m'he atrevit a començar un Project Life. El que sí et podria dir és el que més mandra em fa: les postals. Encara em costa entendre per què tan fàcils com en són de fer, però els hi tinc una mania... eheheh!
I tècniques i materials que empres?
Tècniques com a tal ben poques, les que aprenc pels tallers, les que m'expliquen, les que provo, les que m'invento... Materials tinc a casa una habitació sencera per tot el meu material, així que imagina't la llista. Ara bé, imprescindibles n'hi ha pocs. Amb un bloc de cartolines blanques, gesso i pintures de qualsevol tipus (tintes, aquarel·les, acríliques...) ja em pots deixar enmig d'una ulla deserta una bona estona, no necessito ni pinzells!
Què t'inspira?
Qualsevol cosa. Cada dia passen coses que inspiren. A vegades és una foto o un treball que hagi vist i que m'hagi agradat, altres un moment determinat on sento la necessitat d'embrutar-me les mans amb pintura, ja sigui perquè he tingut un dia molt estressat o tot el contrari perquè estic de vacances relaxada i em ve de gust posar-me a fer scrap. Per crear el moment perfecte és quan estic sola i a casa... apagava el mòbil i ja podia caure el món! però ja no recordo quan va ser la última vegada que vaig poder fer això! hehehe Ara estic en la busca i captura d'un nou moment ideal. T'aviso quan el trobi :)
A part de l'scrap fas alguna cosa més?
Moltes! Massa jo diria. Sóc un cul inquiet. Fins ara he pogut anar compaginant la meva feina (no t'ho he dit encara, oi? Sóc enòloga) amb totes les meves aficions. M'agrada viatjar, anar a córrer, estudiar idiomes, fer cursos o tallers d'scrap, fotografia, informàtica. Fins fa poc anava a classes d'ensinistrament amb la Lola, la meva bulldog. Ara sóc mare des de fa 2 mesos de la Carla (...), i mica en mica he hagut d'anar posant prioritats i deixant de fer moltes coses (gairebé totes) per fer-ne d'altres com donar ''bibis'' i canviar bolquers. Com canvia la vida d'un dia a un altre, eh?!
Sí noia... i tens curiositat per aprendre alguna tècnica o disciplina nova?
I tant! El problema sempre és el mateix, el temps. M'agrada fer-me polseres i collarets i ho faig també de tant en tant però cada cop menys. I una de les coses que m'encantaria és aprendre patchwork. Fa molts anys que ho tinc al cap però no trobo mai el moment de començar-ho. Algun dia el trobaré, espero!
És clar que sí, dona, jo crec que la Carla t'ajudarà! (riem)
Col-laboraves amb Kits de Somni, projecte pioner a nivell de Catalunya i diria que també d'Espanya, què has après i què t'aportava?* en el moment de fer aquesta entrevista encara no s'havia anunciat el tancament del negoci, desitgem que emprengui amb força el nou projecte de la seva creadora, Mireia Carbonell. 
Kits de Somni va ser el primer contacte amb l'scrap que vaig tenir. La seva ''fórmula màgica'', com dic jo, de vendre Kits preparats on tot està a punt per fer un treball complet és genial perquè d'entrada et soluciona molts problemes quan no tens ni idea de res. Al seu costat he après tot i n'estic molt orgullosa. La Mireia Carbonell, la seva fundadora, és una VTV (Vilanovina de Tota la Vida), com jo, i amb ella comparteixo molt més que una afició. És una persona d'aquelles que en diem ''tal com raja'', natural i espontània com poques. O jo ho valoro molt això de les persones. Treballar al seu costat m'aporta una pila de coneixements i molts moments feliços.
Té molta experiència. De fet, jo crec que no hi ha massa persones que sàpiguen tant d'scrap i ho visquin i ho sentin amb la mateixa intensitat que ella.
També col-labores amb SODAlicious, marca polonesa de productes de scrap, com hi vas entrar en contacte i què és per a tu poder-hi participar?
Amb la Jaszmurka i la Nulka, propietàries de la marca SODAlicious, ens coneixíem de feia un temps gràcies als tallers de Scrap and Art que cada any organitza Kits de Somni a Barcelona. Sempre les he admirat moltíssim perquè és precisament l'estil d'scrap que fan elles amb el què em sento més identificada. Van contactar amb mi a principis d'any fent-me la proposta de col-laborar dins el seu equip de disseny. Pots imaginar-te la meva cara, no? No m'ho vaig pensar ni mig segon!  
Devia ser brutal!! 
Sí, Laia! (riu)

I fins aquí la primera part d'aquesta entrevista! Què t'ha semblat?? t'agrada l'estil de SODAlicious? 
D'aquí uns dies et penjaré la segona part perquè l'acabis de llegir :) 
Si vols venir al taller que l'Esther farà el proper 12 d'octubre al matí no dubtis en apuntar-te!! les places són limitades i serà una passada!! :D Aqui pots llegir tots els detalls.
 
Ah! i si vols estar al dia de tot...

6 comentaris:

  1. L'Esther és una estrenarà meravellosa però encara és millor persoba: dolça, generosa, senzilla, creativa y molt somrient. No dubteu a apuntar-vos ala seus tallers perquè a més d'aprendre, us ho passareu bé i coneixereu una gran noia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies pel comentari Esther! :) tens tota la raó!! jo ja tinc ganes que sigui dia 12 per fer el taller amb ella!!!!! a veure si t'animes a venir ;)

      ptns i fins aviat!

      Elimina
    2. Xen que em fas posar vermellaaa!! :) Mil gràcies per les teves paraules i més encara venint d'una persona a qui tant admiro!! Mil petons bonica!

      Elimina
  2. Moltes gràcies Laia per aquesta entrevista que m'has fet i sobretot per convidar-me com a tallerista a l' Escapada Creativa:) Ens veiem aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei Esther! jeje gràcies pel missatge i per fer cosetes tan xulis!! ja veuras que bé que ens ho passarem!! :D petonets

      Elimina